پیش بینی شده است بازار جهانی PVD در چند سال اخیر در اثر رشد در صنایع میکروالکترونیک و تجهیزات پزشکی در زمینه­ های به سرعت رشد کند. میکروالکترونیک­ ها در کاربردهای مختلفی از جمله کامپیوترها، ادوات پزشکی و دفاعی مورد استفاده قرار می­ گیرند. این کاربردها به دقت و بازده ی بالا نیاز دارد. افزایش تقاضا برای تکنیک­ های پیشرفته منجر به افزایش بازار میکروالکترونیک و از این­ رو بازار PVD شده است. پتنت­ های حمایت شده تکنولوژی PVD  ممکن است به عنوان مانعی برای ورود افراد متقاضی جدید و افزایش هزینه سرمایه­ گذاری اولیه در این بازار است.

بازار جهانی PVD به سه بخش صنعتی از جمله، تجهیزات PVD، مواد اولیه PVD و سرویس­ های PVD تقسیم می­ شود. برآورد شده است که این سه بخش رشد قابل توجهی در چند سال آینده در اثر به کارگیری تکنولوژی PVD در مقایسه با دیگر روش­ های پوشش­ دهی سطح شوند. بخش تجهیزات PVD در سال ۲۰۱۲ بزرگترین بخش از بازار را با ۶۵% در اختیار داشت. سریع­ترین رشد مربوط به بخش خدمات PVD از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹، با ۹٫۷% CAGR پیش ­بینی شده است.

اکثر کاربردهای بخش تجهیزات PVD شامل میکروالکترونیک­، ذخیره­ سازی، کاربردهای خورشیدی، ابزارهای برشی و دیگر صنایع هم چون نوری و بسته بندی می­ باشد. میکروالکترونیک بخش اصلی کاربرد با بیش از ۴۵% از سود کلی تولید شده بوسیله بازار تجهیزات PVD در سال ۲۰۱۲ بود. با افزایش تقاضا برای تکنولوژی دقیق، طبق نمودار تقاضا  یک میزان رشد برای صنعت میکروالکترونیک در چند سال آینده پیش­ بینی شده است. انتظار می­ رود بخش تجهیزات پزشکی سریع­ترین رشد در کاربردها را داشته باشد، توسعه ۱۰٫۲% CAGR از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ نشان داده شده است. دستگاه های ذخیره­ سازی استفاده شده در لب­ تاپ­ ها، کامپیوترها و تبلت­ ها از جمله موارد برجسته بازار جهانی تجهیزات PVD می­ باشد.

با توجه به تعداد زیاد شرکت­ ها، قاره آسیا بیش از ۵۰% بازار جهانی PVD را در سال ۲۰۱۲ اختیار داشت. تعداد زیادی از تامین کنندگان سرویس PVD در این منطقه در اثر افزایش قابل توجه در تقاضا برای PVD و جذابیت سود از این زمینه پدیدار شده­ اند. مناطق توسعه یافته مانند آمریکای شمالی و اروپا تعداد قابل ملاحظه­ ای تامین کنندگان تجهیزات و سرویس PVD دارا می­ باشد.


منبع:

http://www.transparencymarketresearch.com

Nanocoating.ir